عاشقان حضرت علی اصغر{ع}وحضرت علی اکبر(ع)
وبلاگ برای عاشقان حضرت علی اصغر{ع} وحضرت علی اکبر {ع}
پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:58 ::  نويسنده : پیام عباسی

علی اصغر به خاطر بچگی عملاً نقشی در قیام نداشتند, اما از نظر روحی و روانی و عاطفی نقش به سزایی داشتند. با شهادتش مردمی که هنوز یک جو از شرافت و بزرگواری در نهادشان بود, فهمیدند که دشمن بسیار قسی القلب , بی عاطفه و بی رحم است که حتی به طفل شیرخواره رحم نکرده است .                          لطفا نظر دهید  
 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:46 ::  نويسنده : پیام عباسی

 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:42 ::  نويسنده : پیام عباسی

يكى از فرزندان امام حسين«ع» كه شير خوار بود و از تشنگى، روز عاشورا بى تــــــــــاب شـــــده بود. امام ،خطاب به دشمن فرمود:از ياران و فرزندانم،كسى جز اين كودك نمانده است.نمى ‏بينيد كه چگونه از تشنگى بى تاب است؟ در«نفس المهموم» آمده است كه فرمود:«ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطفل» « اگر به من رحم نمی کنید , به این طفل رحم کنید» . امام در حال گفتگو بود كه تيرى از كمان حرمله آمد و گوش تا گوش حلقوم على اصغر را دريد. امام حسين«ع» خون گلوى او را گرفت و به آسمان پاشيد.(1) در كتابهاى مقتل،هم از«على اصغر»ياد شده،هم از طفل رضيع(كودك شيرخوار – عبد الله الرضیع) و در اينكه دو كودك بوده يا هر دو يكى است،اختلاف است.

 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:40 ::  نويسنده : پیام عباسی

نام: پدر علی اصغر: حسین (ع) کنیه: ابا عبدالله و ابو الائمه و ابوالمساکین و.... لقب:سید الشهداء(ع)) نام پدر امام حسین : علی (ع) نام مادر: فاطمه زهرا(ع) تاریخ تولد: سوم ماه شعبان سال چهارم هـ.ق محل تولد: مدینه طیبه (منوره) تاریخ شهادت: روز جمعه دهم ماه محرم سال شصت ویک هـ.ق محل شهادت: کربلای معلی (گودال قتلگاه) نام قاتل: شمربن ذی الجوشن مدت امامت:یازده سال و یازده ماه و سه روز مدت عمر :پنجاه و هفت سال و هفت ماه وهفت روز. 
 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:37 ::  نويسنده : پیام عباسی

آغوش مهربان پدر تو را در خود جای می دهد و چشمان او بر تو می گرید. تو مولود کربلایی. تو شش ماهه عاشورایی. تو آمده بودی که فقط در قافله عشاق بمانی. تو آمده بودی که همسفر کربلا شوی. تو آمده بودی که حج را ناتمام بنهی. میلاد تو شادی را غریبانه کنار می زند و اشک را در چشمان همه جاری می سازد. آخر، تو از زندگی، فقط تشنگی و عطش و شهادت را دریافتی. تو آمده بودی که به شهادت آبرو دهی. تو کوچکترین قربانی هستی؛ اما با همه کوچکی، حماسه ات بی هماورد بود و نام تو در ردیف اول عشقبازان عاشورا حک شد. سلام بر نام بلندت که زمزمه مستان است،

ای علی اصغر (ع).
 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:35 ::  نويسنده : پیام عباسی

عبدالله رضیع (شیرخوراه) یا علی اصغر، فرزند سیدالشهداء، امام حسین (ع)، مادرش نیز، رباب، دختر امرء القیس بن‌ عَدِيّ. 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:32 ::  نويسنده : پیام عباسی

نامش را علی نهاد. مانند دو پسر دیگرش و عشقی بیکرانه از محبت پدر و مولای خویش علی (ع) را به تصویر کشید. نامش را علی نهاد و فرمود که اگر خدا هزار پسر به او دهد، همه را علی نام خواهد نهاد. آری، او هم علی بود که شکوه و نامت، بلندتر از آسمان بود و زیباتر از صبح و روشن تر از باران.
 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:18 ::  نويسنده : پیام عباسی

تصور کنید اون شب تولد حضرت علی اصغر چه شب نورانی بوده چقدر آقا حسین خوشحال بوده.این فرزندش هم علی هست .

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:12 ::  نويسنده : پیام عباسی

دهم رجب سال 60 قمری است. خانه امام حسین (ع) دو باره نور باران می شود و از پنجره کوچک آن، آسمان مدینه روشن می گردد. برای حسین (ع) دسته گلی زیبا فرو فرستاده بودند. اشک شوق و برق شادی او بر صورت نوزاد می نشیند و گلبرگ رخش را با شبنم صبحگاهی، با طراوت تر می سازد. خدا به حسین (ع) پسری دیگر عطا فرمود که نیازمند و غنی بر نامش دخیل بسته اند و قنداقه زیبایش را قبله نیازهای خود ساخته اند.
 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : پیام عباسی

دهم رجب المرجب، ولادت باسعادت کوچک ترین یاور کربلایی

 

 

و بزرگ ترین باب الحوائج الی الله، شش ماهه

 

 

حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)،


حضرت علی اصغر (ع) فرخنده باد


 

درباره وبلاگ

سلام. این وبلاگ فقط برای عاشقان اهل بیت است هر کی عاشق اهل بیت است بیاید ونویسنده این وبلاگ شود و از اهل بیت اش برای همه بگویید..التماس دعا ويژگي‌هاي علي اکبر(عليه السلام) به شهادت و اقرار امام حسين (عليه السلام)، علي اکبر (عليه السلام) آينه تمام‌نماي ظاهر و باطن رسول الله (صلي الله عليه و آله) بوده است. بنابراين، او بسيار خوش‌چهره و خوش خُلق بوده است. درباره دوران کودکي علي اکبر، روايتي نقل شده که گوياي اعجاز و کرامت و تربيت او در دامان حسين بن علي (عليهماالسلام) است. در کتاب «ضياء العالمين» از «زفير بن يحيي» و او از «کثير بن شاذان» گزارش کرده که گفت: «خودم شاهد بودم که علي اکبر در غير فصل مناسب، از پدر بزرگوارش انگور طلب کرد. ناگاه امام حسين(عليه السلام) با دست به کناره ديوار مسجد زد که انگور و موزي از آن خارج شد. پس فرزند خود را از آن خورانيده و فرمود: «ما عندالله لاوليائه اکثر؛ از آنچه نزد خداي تعالي است به اوليائش بيشتر مي‌رسد.»
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان حضرت علی اصغر{ع} و آدرس payamab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 6717
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1